Jak mawiał jeden z greckich filozofów ,,Jedyną stałą rzeczą jest zmiana”. Nasza sieć rozumie to doskonale czego efektem jest proces rebrandingu, w trakcie którego jesteśmy. Jest to ukłon w stronę naszych klientów i ewolucji ich potrzeb. Dynamiczny rozwój rynku gastronomicznego w Polsce skłonił nas do podjęcia bardzo ważnej i za razem odpowiedzialnej decyzji o zmianie wizerunku marki.
Wspólnie z pracownią architektoniczną Schwitzke&Górski specjalizującą się w kreowaniu wizerunku marek, projektowaniu produktu oraz projektowaniu architektonicznego wnętrza i architektury, opracowaliśmy nowy design sieci, który daje nam przewagę nad wieloma konkurencyjnymi markami. Tworzenie nowego projektu poprzedzone było swego rodzaju badaniem (Customer Experience), które miało na celu analizę profilu nowej grupy klientów oraz ich potrzeb i oczekiwań poprzez przeanalizowanie ich doświadczeń co z kolei przełożyło się na nowy wizerunek marki.
Jedną z ważniejszych zmian, którą nasi klienci mogą już zaobserwować jest wprowadzenie nowego logo Makaruna. Ma ono formę minimalistycznego, ale wyrazistego monogramu, opracowanego zgodnie z aktualnymi trendami i z wykorzystaniem nowoczesnego liternictwa, które stosują najpopularniejsze światowe brandy. Nowe logo będzie można zobaczyć nie tylko w mediach społecznościowych czy materiałach graficznych obecnych w lokalach, ale przede wszystkim już w niedalekiej przyszłości pojawi się ono na makarunowych kubeczkach.
Dodatkowo w związku z tym, że pojawia się na mapie nie tylko naszego kraju coraz więcej punktów Makaruna chcemy wykorzystać skalę swojej działalności do uzyskania pozytywnego wpływu na środowisko. Chcemy by surowce wykorzystywane do produkcji opakowań, ale i sztućców pochodziły ze źródeł odnawialnych lub recyklingu.
Oprócz logo grupa Schwitzke&Górski zaprojektowała nowy wystrój naszych lokali, gdzie można zobaczyć nowoczesne formy i faktury takie jak min. surowy beton. Co jednak ważne nie odchodzimy od naszego sztandarowego koloru, kolor pomarańczowy zachowany zostaje jako podstawowy wyróżnik, ale gramy teraz większą gamą. Wprowadzamy dodatkowo optymistyczne żółcie i turkusy.
Cały czas wierni jesteśmy przyświecającej nam od samego początku myśli tj.,,Jedz po swojemu” klient nadal będzie mógł wybrać wielkość dania, rodzaj makaronu, sos i dodatki. Nie zmienia się również sama technologia i receptury naszych past. Bazujemy na dotychczasowych składnikach najwyższej jakości, gotujemy uczciwie i ze smakiem. Badania i opinie klientów wykazały, że to wychodzi nam znakomicie.
Droga do zmian, na którą weszliśmy kilka miesięcy temu, jest złożona, intensywna
i w wielu momentach zaskakująca. Zmiany te stopniowo wcielamy w życie i z ogromną przyjemnością przedstawiamy ich najbardziej widoczne efekty w postaci nowej identyfikacji wizualnej i koncepcji wnętrza, którą można zobaczyć w nowo otwartym lokalu w Gliwicach czy w krakowskim Orange Office.